Roslagens Rid & Körklubb

Parkering:
Bra parkering, vi har vår buss och vi hade hur mycket plats att lasta ur på. Beror väl vart på parkeringen man står.

Framridning:
De fanns en gräs/jord bana där man fick rida fram och en helt vanlig sandbana. På gräsbanan skrittade jag fram. Tyckte att de var ganska bra att få jättemycket plats att skritta fram på, trava och galoppera om man ville. Sen var det bara att gå in på sandbanan och rida fram. Det är ofta ganska många på en framridningen och att ta plats för att bara skritta känns väl sådär. Sandbanan var ganska smal och många inne samtidigt vilket blev lite trångt. Hatar att tvärnita i galopp för att nån helt plötsligt kommer upp från ingenstans och mosar bort en. Men bra alternativ med två.

Tävlingsbanan:
Två banor samtidigt vilket jag gillar. Kan bli lite jobbigt när ena banan startar och man hör en visselpipa och kan tro att man ridit fel men ändå skönt att fler är på banan. Smaksak! Stor colectingring vilket är toppen då de kan bli lite trångt och man tappar bjudningen.

Café:
Inomhus, vet inte vad de fanns för olika alternativ då pappa/mamma beställde till mig.

Stämning:
Mysigt, lugnt och trevliga människor.

Domare:
Marianne Kurlansky!
Jag tyckte att hon bedömde rättvist och bra. Bedömde de som var bra- bra och de som var dåligt- med sämre poäng. Fick många bra tips då vissa domare bara har en kommentar eller inte skriver något alls på vissa områden i protokollet, hur vet man då hur man ska tänka på? Marianne var en domare som log när jag red in och hälsade! Älskar sånt :)

Övrigt:
Trevlig anläggning men som jag inte kan rekommendera till hästekipage då framridningen var liten.

Något mellan 3-4 pga av framridningen. Gillar stora banor, men de är också smaksak.

För övrigt: 4/5


Kommentarer
Postat av: Jane

Kul skrivet. Nästa gång vi sa till regn-hålet Roslagen kan vi kolla hur det var:-) Extra kul med glada domare, till och med överdomaren var trevlig och bytte ett par ord. Bra dag och

riktigt bra bra ridet av dig och B. Nu är det bara att träna...:-)

2012-06-17 @ 08:37:54
Postat av: Linn

Japp :)

2012-06-17 @ 14:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0