Godmorgon alla goa och glada!

*Tidsinställt*
 

Idag får det bli en slappardag. Ta det lugnt, åka och kolla när Emma (en tjej i stallet) tävlar, i sån där konstig gren när hästen ska hoppa ;) Haha! Efter de, åka och ta hand om min ponny, kanske åka hem i mellan då de är mysigare att rida på kvällen då de är lugnt och inte massa människor runt i stallet!
 
Ska rida på lite, rida igenom P1 och La:1 inför Falun.
 
Barbacka ritten igår:
 
Igår red jag barbacka på Bailey för första gången på ganska länge! Borde börja med de mer, bra för min balans och skönt för Bailey rygg. Gick faktiskt riktigt bra! Ridpasset i förrgår gick åt skogen kändes de som, Bailey och jag var ur fas och inget stämde mellan oss. Alla har dåliga dagar (till och med djur). Skönt att rida barbacka utan så mycket krav så allt kändes bra, slutor i skritt trav och galopp på diagonalen gick toppen. Kände att han lyssnade, hade energi och jobbade med ryggen. Ett stort plus för barbacka ridning så man känner om hästen verkligen jobbar, och hästen brukar bli mer lös och följsam i fronten, såklart! 
 
Hoppas de går lika bra idag!
Så här fina blir ridbyxorna efter att ha suttit på Bailey!
Ny häst i stallet och de var en riktig going sa Bailey. Verkade som att Bello tycket Bailey var okej han me :)
Han stod och slickade på Baileys mule, lite gay kanske men va gör de? ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lydia

Riktigt härlig blogg! :)

2012-07-01 @ 11:48:02
URL: http://lydiiawykman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0