Eskilstunaortens ryttarförening

Parkering:
Stor yta, men de fanns inga parkeringsvakter, så hur folk tänkte när de parkerade vet jag inte.

Framridning:
I ett litet ridhus eller på stor utebana. Såklart man väljer utebanan men de var många som tänkte som jag. Inga "vakter" där heller så var 11 där. Kanske inte ska behövas "vakter" men de blev trångt. Många som skulle visa upp sig och gärna precis framför en så att man inte skulle missa den perfekta ökningen..? Jaja, helt ok och ganska bra underlag. Lite tungt men de berodde på regnet.

Tävlingsbanan:
Två banor samtidigt. Lite svårt att veta hur man fick rida innan startsignal, runt eller hur? De var en flygande start så fick startsignal när jag var var på collectingring. Typ samma underlag som på framridningen.

Café: Var ej där.

Stämning: Bra, kanske lite dryga blickar från vissa ekipage som förstörde helheten men förövrigt mysigt.

Domare: Annelie Gunnarsson. Också en bra domare. Höll med om allt som skrevs. När jag red fel skratta hon bara och de verkade som att hon inte tyckte att jag var helt dum i huvudet. Rättvis.

Övrigt: En anläggning som man vill åka till när man kommit upp i klasserna. Liksom inget mysigt och lugnt gulligt ställe för de som precis börjat tävla, förstå mig rätt men de kändes som alla satsar ekipage var där. När jag var på mina första tävlingar hade vi turen att komma till små gulliga ställen så man kände sig lugn.

3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0