Den fantastiska uteritten med Emma och Lina

Hejsanhoppsan, tänkte berätta om dagens uteritt som blev kaos... bokstavligen!
 
Börjar med ganska lugna hästar, skrittar, känns ganska bra att rida på vanligt bett för första gången på en uteritt. Emma rider Sigge, jag rider Bailey och Lina rider sin Kasper. När vi ska trava kör Bailey galopp och eftersom jag inte har pelham så får jag inte stopp på honom. När vi ska galoppera drar Bailey förbi Sigge och kör sitt egna race. Redan då känner jag att de inte var någon bra idé att rida på vanligt bett. Hursomhelst springer Bailey ifrån alla hela tiden och han kan inte skritta. Vi ska trava och jag vill vara i mitten för att kunna styra in i Sigges rumpa. Men.. Sigge han tycker att något är galet och tvärnitar och vänder (han springer inte iväg utan stannar) varpå Emma åker av, några milimeter från ett vatten dike. Nu är det bara en början på kaoset. Bailey fortsätter sitt egna race och drar iväg i släng trav/galopp. Jag och Emma bestämmer oss för att byta häst. I vanliga fall har Emma sin storhäst (hon red bara på en ponny som hon har nu när ägarna är borta) och hon är två år äldre och kan kanske lättare ta hand om Baileys dumheter. Höll mig kvar på Sigge som var ganska lugn. Bailey fortsatte dumma sig och Kasper var lugn som jag vet inte vad. I alla fall lugnare än Bailey. När vi inte är långt från stallet så kommer två tanter med paraplyer. Jag sitter på Sigge sist och Bailey är först. Bailey vänder och drar och Kasper me, förbi mig och jag på Sigge åker med efter i fullt sken, och Emmas skrik "Baaaaaaaaaaileyyyyyyyyyy" Kände faktiskt glädjen i att jag inte satt på Bailey, men efter alla gånger Bailey skenat iväg med mig hade jag kontroll på Sigge. Kunde få stopp på honom medans jag såg Bailey och Kasper försvinna fortare och fortare bort. Hahah! Sigge stannade men när han väl upptäckte att de andra sprang iväg valde han de också och for iväg medans jag ramlade i backen... Tillbaka gick jag och Emma hem, kändes säkrast...!  
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Känns som att Bailey snart får komma ner på lite uppfostringsläger.... ;-)

2012-06-25 @ 20:29:10
Postat av: Linn

Haha! Ja... Men de var spöregn och så taggar alla upp varandra.. Annars är han underbar och super snäll :) Han fick väl något ryck?

2012-06-25 @ 20:38:22
Postat av: Linda

Hahaha förlåt men låter värre än när vi red ut i spöregn med skinbyxor eller ska man säga horbyxor xd

2012-06-25 @ 20:49:14
Postat av: Emma

Hahahaha lyckad tur ;D

2012-06-25 @ 20:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0