Bästavän/Bästavänner?

Jag tycker inte att man säger att man har en bästavän, i så fall bästavänner men helst bara riktigt bra vänner. Det finns en vän som jag kallar just bästavän och det är Agnes. Att jag kallar henne bästavän betyder inte att hon är den ända som är snäll, rolig, den absolut bästa osv utan mer för att hon är den enda vän jag alltid är mig själv med. Jag bryr mig inte om vad hon tycker för jag vet redan att hon tycker att jag är knäpp och jag tycker de samma om henne så då är vi kvitt. Hon är underbar på alla sätt! Vi träffas inte så ofta, vi firar nyår tillsammans och träffas när vi fyller år, de brukar inte bli så mycket mer än de men jag tror att de är de som gör att vi alltid har så roligt när vi ses. Man längtar efter varandra och har alltid saker att prata om :)

Att jag började med att jag inte gillar "bästavän" och helt plötsligt att jag bara har en kanske är lite förvirrande men det jag menar är att jag gillar inte när man får frågan "Vem är din bästa vän om du bara får välja en" och man är tvungen att bara svara ett namn. Jag skulle aldrig bara säga Agnes för jag har så många bra vänner men kanske tillägga att Agnes är en av mina närmaste och som jag sa, en vän som jag kan vara mig själv med. Kan ha lite svårt för de annars.. tyvärr! 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller helt meeed :=)

2012-06-12 @ 07:02:35
Postat av: Elin

Helt rätt!! Har också en som är min närmsta men som du säger, de betyder inte att de är världens bästa som finns lxm :)

2012-06-12 @ 11:15:35
Postat av: Jane

Du är så klok, och ag tror att du världens största hjärta!

2012-06-17 @ 08:52:13
Postat av: Agnes Unosson

Naaw sötis! Knäpp är du nog alltid, haha. Älskar dig!

2012-06-18 @ 22:35:50
URL: http://upallnights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0