Min hund jag hade en gång i tiden

I frågestunden var den en fråga om jag hade haft några andra djur än hästar och ja, jag har haft en hund. Han hette Bradley aka Brädan och var en Manchester terrier, vilket är en väldigt ovanlig hundras och det finns bara ett fåtal i Sverige (om dem ens finns kvar?). Brädan var den mest perversa, korkade och äckligaste hund jag någonsin har träffat men han var även väldigt snäll mot de som var snälla mot honom. Han åt ett paket ipren, 200g choklad, lakrits, flera paket tuggumin, hela tuben inklusive tuben kaviar, 2kg lösvikt godis på en och samma gång, senap i mängder, klubbor och sin egen spya, allt en hund helst inte ska äta helt enkelt men det gjorde inte honom svag nejnej han levde lyckligt iaf. Man kunde aldrig ha dörren öppen för då rymde han till grannens Golden retriver som han var väldigt förtjust i. Han var väldigt argsint av sig och vaktade gärna en sko, ett gosedjur eller ett klädesplagg eller något annat som han tyckte om och då var det bara att passa sig. När han var valp och vi hade haft honom i några månader så tappade en kompis till familjen honom i golvet så efter det fick man inte lyfta honom. När han blev äldre bet han min storebror och min mormor och han hade även gjort massa andra saker som tydde på att han inte mådde bra, så vi åkte till veterinären med honom och då konstaterade dem att han hade cancer och det var bara att ta bort honom. Få inte en dålig bild av honom/rasen det här var bara dem dåliga sidorna, det finns dubbelt så många bra.
Söta vackra lilla hund, saknar dig <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin hund. jag hade också en hund som vi fick avliva men hon va en Golden retriver. Så jag vet hur det käns.

2012-07-27 @ 20:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0