Jag och min "göra iordning Bailey" noja

Varje gång jag ska rida så ska jag ha stått i minst 45 min och borstat för att känna mig snäll mot Bailey. Att borsta sin häst noggrant är något jag tycker alla ska göra, inte minst för att de blir rena så är det en riktigt bra massage innan ridning. Bailey ska ha borstad man, svans, pannlugg, ben och ryktad kropp innan jag rider. Han ska helst ha lindade ben som matchar schabraket eller min outfit, annars vita damasker. Han ska ha ett rent schabrak och putsat träns. Smörjer alltid tränset efter användning, men om jag av någon anledning hade mega brottom och inte hann så smörjer jag de ett tag innan jag rider nästa dag. Allt detta har jag fått för mig, att han tycker att de är äckligt att ha ett smutsigt träns på sig eller ett schabrak som kanske har blivit lite hårigt osv. Och de skulle jag också tycka.
 
Men sen kan jag också tänka, om en häst rullar sig så vill den väl vara lite dammig, så när jag inte rider och han har en vilo dag, borstar jag honom inte lika länge utan låter lite damm vara kvar. Så med andra ord piffar jag inte lika mycket.
 
Ja, jag kanske är lite nojig men jag behandlar mina djur som jag själv vill bli behandlad.
Okej, min rosa jacka matchade inte benlindorna, men rosa som rosa.. :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0